אנחנו מקבלים הרבה מאוד פניות בנושא גלגלים
רוב הפניות מתייחסות לעגלול ישן עם גלגלים לא תקינים/ שבורים
עגלול כמו כל עגלה אחרת משמש להובלת תינוקות ופעוטים.
כשרכיב אחד בעגלול או בעגלת תינוק אחרת לא תקין השימוש במוצר בעייתי ואולי אף בטיחותי.
כשהרכיב הפגום הוא גלגל אחד או יותר קשה מאוד לתפעל את העגלול ולהתנייד בקלות
הורים/ סבים ,עגלול ישן שאתם רוצים לשפץ או עגלול יד שניה שמצאתם במחיר מוזל – רגע,שימו לב!
האם השיפוץ כדאי? האם ההשקעה של השיפוץ כדאית?
הרבה אומרים לי " יש לי עגלול ישן מעולה, נמצא במשפחה שנים, אני רק רוצה להחליף גלגלים"
כמעט ואין אפשרות "רק להחליף גלגלים" אסביר:
בעגלולים הישנים אין סטנדרטיזציה – כלומר , כל עגלול נראה אחרת, נבנה מחומרי גלם שונים במידות שונות.
היום יש תקן לעגלולים.
התקן מתייחס למידות החשובות הבטיחותיות של העגלול
עומק הלול, מידת הרוחב בין הסורגים, גובה ידית האחיזה מהרצפה, קוטר הגלגלים ועוד
הרבה מאוד מהעגלולים הישנים לא עומדים בדרישות התקן – ולו רק מהסיבה שהם יוצרו לפני כתיבת התקן והוצאתו לאור.
יש לכם שאלות? בקשות?
עגלול מתכת כמעט שקוף – הסורגים כל כך דקים – ניתן לאחוז באצבעות הרגליים!!
מבט אל העולם כמעט ללא מחיצות
נוחות השימוש תלויה בטיב הגלגלים
כפי שצוין אין אחידות בין העגלולים
כל יצרן/ מסגר השתמש במה שהיה בשוק או בנמצא באותו הרגע
אנחנו מקבלים הרבה מאוד תמונות של עגלולים ישנים, אין שניים זהים.
לכל עגלול והגלגלים המותאמים לו, כל גלגל וצורת החיבור הייחודית לה.
למה הכוונה צורת החיבור?
ישנם גלגלים המורכבים על ציר – יש להם קדח פנימי בקוטר מסוים – בדרך כלל גלגל אחורי
ישנם גלגלים המוברגים לקדח קיים – כלומר יש להם הברגה עם בורג – בדרך כלל גלגל עם מזלג
ישנם גלגלים עם תושבת– פחית וארבעה ברגים – בדרך כלל לעגלול מעץ
ישנם פונים המבקשים להחליף את המרכב התחתון כולו ולא רק את הגלגלים
זו משימה שעל פניה נראית פשוטה מאוד, לוקחים מרכב עם גלגלים החדשים מרכיבים ללול קיים ובזה פותרים את בעיית השינוע.
נשמע קל אולם למעשה זה לא כל כך פשוט – ראשית יש לבדוק את מידות העגלול, יש לבדוק איך והאם ניתן לחבר בכלל מרכב חדש. לשם כך יש להביא את העגלול למדידות ובדיקה
ישנם עגלולים שאין להם מרכב והגלגל המחובר ישירות ללול – בדרך כלל שיטת החיבור בעגלולים העץ,
יש לפרק את כל החיבורים הקיימים.
יש לבנות מרכב חדש עם גלגלים חדשים המתאים למידות העגלול הישן, כלומר – תכנון ובנייה מחדש.
על פי הניסיון שלנו בנייה והתאמה של מרכב חדש לא תמיד כדאית כלכלית.
ועוד לא דיברנו על בטיחות והתאמה של העגלול הישן לדרישות התקן
ככל הידוע לנו אין חנויות ייעודיות המוכרות גלגלים חלופיים לעגלולים ועגלות ילדים
למותגים מסוימים ניתן למצוא ברשתות או אצל היצרן.
עגלולים הם קטגוריה שונה לחלוטין.
עגלול שנרכש ברשת מסחרית – בעת תקלה יש לפנות ישירות לחנות
במידה ורכשתם מאדם או מסגריה – יש לפנות ישירות ליצרן
במקרים ואתם לא יודעים מי היצרן ו/ או אין מענה ו / או אין שירות לקוחות, אנחנו ממליצים לנסות בחנויות לחומרי בניין.
יש להן מגוון של גלגלים למשטחים ולתעשייה.
לכל המוצרים שלנו יש אחריות
גם אם תום תקופת האחריות – אנחנו ממשיכים לתת שירות ללקוחותינו
עגלול חזק ומאסיבי
הורים יקרים,
ניתן למצוא את כל סוגי העגלולים שלנו באתר babyspace.co.il
אחרי מאמר ארוך ומפורט אני מקווה שההחלטה איזה עגלול לרכוש תהיה קלה יותר
האם נוצרים פנצ'רים בגלגלים – הגלגלים עשויים מגומי מוקצף ולכן אין פנצ'רים
האם יש קפיצים לעגלול – הקפיצים מוסיפים מאוד במשקל העגלול, הגלגלים שלנו גדולים ומלאים המשמשים לבולמי זעזועים
לאיזה גיל מתאים עגלול ? – משלושה שבועות ועד שנתיים וחצי
יש גלגלים מסתובבים בחזית? – בעגלול שלנו הגלגלים הקדמיים הם גלגלים משוגעים, מסתובבים 360 מעלות
האם המתכת מתחממת בקיץ? – כמו כל דבר שנמצא בשמש לאורך זמן, גם מתכת מתחממת, בדיוק כמו ידית האחיזה של הרכב. לעומת זאת כמעט ולא ניתן לגעת בהגה (עשוי סוג של פלסטיק) .
יש חלודה? – אנחנו צבעים בקלייה בתנור כדי למנוע חלודה
האם העגלול בטיחותי ?– העגלול מיוצר מחומרים איכותיים, עשוי כולו בעבודת יד, מוקפד מאוד לאורך כל תהליך הייצור, ללא שבבים, שאריות ריתוך, ברגים וכדומה.
האם העגלול כבד? – העגלול עשוי כולו מצינורות מתכת, קל מאוד ושוקל 12.5 ק"ג בלבד!
מה חושבים עלינו?
אולי יעניין אתכם לשמוע גם על:
מי אנחנו?
יאיר ומיכל
יאיר אלון מהנדס מכונות, בתעשיית המתכת והגומי מעל 30 שנה
מיכל אלון, מהנדסת איכות, בתעשיית המתכת, והפלסטיקה מעל 30 שנה.
את כל הניסיון שצברנו, בהכרות עם תהליכי יצור,
אבטחת איכות, גוון חומרים ומחשבות על חינוך וטיפול בתינוקות מן הצד השני,
אנחנו משקיעים בתכנון העגלולים שלנו.
הניסיון לחשוב דרך עיני התינוק, והקשר בין ההורה לפעוט שבעגלה, מתבטא בכל רכיב ורכיב.
גלריה של בני משפחה